v/Einar Ottarsen Onsøien
/1913: Levert av Akers M/V, Kristiania til Hvalfangerselskabet Harald Haarfagre (H.M.wrangell & Co A/S), Haugesund - ZITZEKAMA
/1917: Solgt til franske marine, RAIE III
9.1919: Kjøpt av Chr. Salvesen, Leith, Scotland - SPICA
/1923: Omdøpt SPUMA
/1923: Solgt til Det Førøiske Hvalfangerselskab A/S, Færøyene - LOPRA
/1932: Solgt til V.M.Amdrup, Færøyene
/1935: Til P.F.Birck, Danmark,
/1941: dampmaskinen utskiftet med motor, bygget av A/S Vølund, Kjøbenhavn, Danmark
/1947: Solgt til Dampskib Samsø A/S, Danmark,
/1948: Nymotor installert, 3 cyl A/S Frederikshavn Jernstøberi & Maskinfabrik, Frederikshavn, Danmark, nytt navn BRUNDBY,
/1954: Solgt til Einar Onarheim, omdøpt ÅLHOLM
16.4.1955: Grunnstøtte og ble vrak utenfor Feistein fyr, Rogaland i tåke. Var på reise Rensvik til Drammen.
Maskineri
DNV, diverse årganger
LR, diverse årganger
Miramarshipindex.nz
Boken "From 70 North to 70 South" av Graeme Somner, World Ship Society, 1984