v/H. Larsson-Fedde
Sjøsatt som BARBRO for Rederi A/B Ragne, Vestervik. Solgt under utrustning til Norge
12/1945: Levert som NARVIK til A/S Narvik Dampskibsselskab, Narvik
00/1952: Ny motor: Deutz BHK 375 Fart: 10 knop
05/1961: Solgt til Lars Kyrkjebø P/R, Kyrkjebø, Bergen, nytt navn PERNY
04/1962: Grunnstøtte ved Florø på reise København til Mo i Rana med koksgrus.
Slept til Bergen. Losset og reparert
06/1962: Overført til Bjarne Kyrkjebø P/R, Bergen
03/1966: Solgt til Gunnar M. Kathenes P/R, Bergen, nytt navn GOBI
00/1970: Solgt til Rolf M. Sævrøy P/R, Rongevær, Bergen, nytt navn ØYHOLM
00/1973: Solgt til Gunnar Andersen P/R, Kil, Bergen
10/1974: Solgt til Arne Ernsten, Kanebogen, Harstad, nytt navn SOLDAG
00/1977: Ny motor: Caterpillar BHK 425 Fart: 9 knop
07/1983: Overført til Elsa Ernsten, Kanebogen, Harstad
08/1983: Kantret og sank den 18/8-1983 ved kai Beines i Porsanger under lasting av oljegrus
11/1983: Strøket av skipsmatrikkelen den 15/11-1983 som forlis.
Maskineri:
Dieselmotor, 2T EV 6 cyl 180x300, A/B Atlas Diesel, Stockholm,
1952:Dieselmotor, 4takt enkeltvirkende- 6 cylindere diam. 270x360mm,
Bygd Kløckner-Humboldt- Deutz A.G. Køln-Deutz, Tyskland.
1977: Dieselmotor4 SA 6 cyl 159x203, Caterpillar Tractor Co, Peoria, Ill,