1879 - Levert fra A/S Akers Mekaniske Verksted, Kristiania for Tønsberg & Hortens Dampskibs-selskab (Peder Johannessen), Tønsberg - JARLSBERG (Satt inn i rute Tønsberg–Oslo). 1887 - Ny dampmaskin fra A/S Akers Mekaniske Verksted, Kristiania satt inn. 1902 - Ny dampkjele innsatt. Bygget av Nylands Verksted, Kristiania. 2.1912 Solgt til Fosen Aktie-Dampskibsselskab, Trondhjem - nytt navn - YRJAR (I rute på ytre Trondhjemsfjord. Også til Kristiansund og Hemne(. 1913 - Ombygget til stormdekker ved Trondhjems Mek. Verksted, Trondhjem. 8.2.1923 - Grunnstøtte i storm på Halten havn mens hun var på reise fra Trondhjem til Halten med post og passasjerer. Kondemnert. Assuranse utbetalt med NOK 180.000. Vraket solgt til Esten Larsen, Inntian ved Frøya.
Maskineri: 1879 - Dampmaskin, Tandem Compound dampmaskin, Maskiner bygget ved Akers Mekaniske Verksted, Kristiania. 1887 - Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 11.3"-17.6"-32.0". Maskineri bygget ved Akers Mekaniske Verksted, Kristiania.