2/1906 - Levert fra Trondhjems Mek. Værksted, Trondhjem til NFDS, Trondhjem - ALTEN
(Forlot 24/02 Trondhjem for å settes inn i Altaruten).
7/1915 - Solgt til A/S Vestfinmarkens D/S (C. Robertson), Hammerfest. Fortsatte i Altaruten.
3/1916 - Solgt til Finmarkens Amtsrederi, Hammerfest.
1/1918 - Grunnstøtte ved Stallogargo i Kvalsundet ved avgang Repparfjord. Trukket av grunnen av BRYNILEN.
7/1920 Trakk D/S FINNMARKEN av grunnen på Loppa.
Slepte i september lasteskipet FAGERHEIM til lands etter maskinhavari.
27.2.1924 - Kolliderte med NFDS DS ERLING JARL ved Vadsø.
1/1926 - Eierselskapet endret navn til Finmark Fylkesrederi, Hammerfest - nytt navn - ALTA
1929 - Ny propell installert.
1930 - Oppgradert 3. klasse.
25.6.1931 - Grunnstøtte ved Krampenes.
1/1934 - Eierselskapet endret navn til Finnmark Fylkesrederi og Ruteselskap, Hammerfest.
1935 - I vinterrute fra Hammerfest til Oksevåg via kythavner og retur.
16.12 - 1938 - Kolliderte utenfor Honningsvåg med tysk tråler BAHRENFELD som sank.
1940 - WWII Hjemmeflåten.
1942 - I rutefart fra januar på Hammerfest til Kirkenes.
1943 - Angrepet med torpedo under lossing i Kiberg. Fra verksted i Harstad i oktober. Angrepet av ubåt utenfor Omgang ved utløpet av Tanafjorden.
1944 - Rekvirert i oktober av tyske myndigheter for tur fra Kirkenes.
1945 - Levert fra verksted. Satt inn i rute Tromsø-Kirkenes.
30.9.1946 - Grunnstøtte og sank 30/09 på Molvikskjæret ved Makkaur.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 11.0"-18.5"-30.0". Maskineri bygget ved Tronhjems Mek. Værksted, Trondhjem. Kjeler samme.