v/H. Larsson-Fedde
03/1964: Levert som HITRAFERJA til Fosen Trafikklag A/S, Trondheim
00/1977: Omdøpt KONG ØYSTEIN
02/1984: Kantret ved ferjeleiet på Hitra.
02/1984: Solgt til Trønderverftet for reparasjon og ombygging. Brutto:414 tonn. Net: 129 tonn
09/1985: Solgt til A/S Troms Fylkes Dampskipsselskab, Tromsø, nytt navn DYRØY
04/2006: Solgt til Hurtigruten Group ASA, Tromsø
09/2007: Overført til Hurtigruten ASA, Tromsø
01/2009: Solgt til Torghatten Nord A/S, Tromsø
01/2014: Solgt til Norled A/S ( Torghatten Nord A/S) Tromsø
10/2015: Solgt til Fosen Linjen A/S( Bjørnar Grøntvedt, Kråkvåg) Trondheim
00/2021: Fremdeles i fart/ Still in service.
Maskineri:
Dieselmotor, 4-takt enkltvirkende, 8cylindere diameter 159 x 203mm. Maskineri bygget ved Caterpillar Tractor Corp., Peoria, IL, USA