2/1889 - Levert fra Flensburger Schiffsbau-Gesellschaft, Flensburg, Tyskland for Hamburg-Pacific Dampschiffs Linie (A. Kirsten), Hamburg, Tyskland - DIANA 13.3.1897 - Grunnstøtte før i Woodhouse Bay i Magellanstredet mens hun var på reise fra Hamburg til Valparaiso, Chile. Brakt flott, tatt til Valparaiso. Kondemnert. 1898 - Reparert av forsikringsselskapet og solgt til Rob. M. Sloman & Co., Hamburg - nytt navn - CAPRI 1903 - Solgt til Dampschiffreederei Union Aktie Gesellschaft, Hamburg. 1906 - Solgt til Furness Withy & Co. Ltd, West Hartlepool, England - nytt navn - ANNAPOLIS 1907 - Solgt til Compagnie d’Armement Colonial, Marseilles, Frankrike - MANGORO 1909 - Solgt til Aktieselskabet Mangoro (Johan Bryde), Sandefjord. Ombygget til flytende hvalkokeri. I fangst ved Kerguelen, Heard Island i 1910 (kombinert med fangst av elepfantsel). Portugisisk Øst Afrika/Mosambique (Ilhas Bazaruto) 1910. Crozet Islands, selfangst 1910-11. 12/1910 - Solgt i desember for FR 500.000 til Société des Pécheries de Kerguelen (R. Dasté,), Le Havre, Frankrike. 1911 - Solgt til New Transvaal Chemical Co. Ltd (J. Schlesinger), Port Natal, Syd-Afrika. 1915 - Solgt til William A. Watson, Durban, Syd-Afrika. 1916 - Solgt til Watson, Lewin and Co., Durban. Bygget om til frakteskip. 1917 - Solgt til Laurium Transport Co. Ltd, (Leopold Walford (London) Ltd), London, England. 1922 - John Dixon, London ble managers. 1924 - Solgt til D.F. Andreadis, Piraeus, Hellas. 1926 - Solgt til Rosina Steam Ship Co. Ltd (Cecil Dixon), London - nytt navn - SAINT PARASKEVI 1928 Solgt til Société de Gestion Maritime, Nantes, Frankrike - nytt navn - GUINEE FRANQAISE 1931 Solgt til M. Vlassis, Piraeus - AGIA PARASKEVI 1934 - Hogget i første kvartal ved Savona, Italia.
Maskineri: Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 22.5"-35.0"-64.0". Maskineri bygget ved Flensburger Schiffsbau-Gesellschaft, Flensburg, Tyskland.