28.5.1884 - Levert fra J. McArthur & Company, Thistle Yard, Paisley, Scotland for Alexander M. Hay (James Hay & Sons), Glasgow, Scotland - STRATHCATHRO
30.5.1888 - Alexander M. Hay, Glasgow erklært konkurs.
Solgt for NOK 115.000 til Det Nordenfjeldske Dampskibsselskab, Trondhjem - nytt navn - MAGNUS BARFOD Ankom Trondhjem 16/10.
1890 - Ny propellaksel.
1891 - Propell skadet i gange i is i Elben, Tyskland.
1892 - 16 plater i baugpartiet skiftet ut.
1895 - Større reparasjon i Trondhjem etter grunnstøting ved Kosøen ved Bodø. Plater skiftet, bunnstokk og spant rettet opp.
16.3.1896 - Grunnstøtte ved Sømnes. Kom av ved egen hjelp og gikk til Trondhjem for dokking. Gikk videre til Laxevaag for reparasjon av stor bunnskade.
1897 - Ny damp styremaskin installert.
2/1898 Solgt for NOK 55.000 til A/S Dampskibet Magnus Barfod (D. S. Meier), Kristiania.
1901 - Solgt til J. M. de Aristeguieta, San Sebastian, Spania - nytt navn - YCIAR
1904 - R. Ruiz-Gomez, San Sebastian ble managers
1906 - Solgt til Antonio Navarro, San Sebastian.
1919 - Solgt til Hijo de Julian de Salazar, S. en C., San Sebastian - nytt navn - ICIAR
1922 - Solgt til Socitete de Almacenistas de Carbon, San Sebastian.
1930 - Solgt til Jose Lopez de Haro Fernandez, San Sebastian.
1936 - Havarerte 17/04 ved Bilbao, Spania for utgående i ballast. Kondemnert og solgt til hogging.
Maskineri:
Compound dampmaskin. 2cylindere diam.: 24.0”–48.0”. Maskineri bygget ved Walker, Henderson & Co. Glasgow, Skottland. Kjeler samme.