1890 - Levert fiskeskøyte fra A.M. Liaaen til P.T. Sandborg, Ålesund - NILS LIAAEN 1897 - Ombygget til selfangstskute 28.4.1898 - Utklarert for ishavet 1900 - Kullfyrt dampmaskin innsatt ved Mjellem & Karlsen, Bergen 1905 - Overført til Adolf Sandborg 1913 - Ombygd til lekter og dampmaskineriet fjernet. Srøket av skipsregisteret 1932 - Solgt fra Sandborg Havfiskeselskap til Ivar Øverås, Vestnes 1932 - Nye mål - 49.16 brt - 26.78 nrt. 1932 - Leketern får innsatt en brukt Wichmann motor - nytt navn - ROMSDALINGEN 1933 - Innført i skipsregisteret med ny eier Anna Øverås, kona til Ivar Øverås 1937 - Tatt over av P/R v/ Lars H. Sandblåst, Emil H. Skotheim, Hjalmar Halten Sandblåst og Nils Sandblåst med 1/4 part hver. 1937 - Ny motor, 50 Hk. Hansa 1939 (Vinteren) - Solgt, tatt over og overhalt av Gunvald Ottesen, Sagvåg 1939 (Sommeren) - Solgt Lars Invær 1/2 part. Richard Folgerø 1/4 part og Arne Invær 1/4 part. Alle Bremnes 1940 - Solgt til Knut Ness, Nøtterøy - nytt navn - VESTFOLD 1949 - Solgt til Reidar K. Olsen, Svelvik 1950 - Nytt navn - GUNREI 1953 - Solgt til Ragnar Solås, Mosterhamn - 1954 - Nytt navn - BERNER 1954 - Solgt til brødrene P/R Nils og Johannes Vik, Stamnes ( Seinere går Johannes Vil ut som medreder og en annen bror Georg Vik inn med 1/3 part. 1967 - Nils Vik tok over som enereder 1969 - Solgt til Alf Nedrevåg, Varaldsøy 1/2 part og Kåre Huse, Dimmelsvik 1/2 part 1970 - Solgt til Ragner S. Hansen, Kjelling i Gildeskål. Satt inn i fraktfart. (Hansen flytta seinere til Øksfjord i Loppa). 7/1971 - Var BERNER på reise med en sndlast fra Holmfjord Porsanger til Repvåg da båten begynte å ta inn vannm Manskapet lenet det de kunne og fikk satt skuta på land på innsiden av Repvåg. Dagen etter blåste det opp til kuling og BERNER glei av og forsvant i dypet.