Sjømannen vitnet ved sjøforklaring holdt på generalkonsulatet i Bilbao, den 3. februar 1917, etter at DS Fulton ble kapret den 27. januar 1917, av en tysk ubåt.
Sjømannstjeneste på midlertidig patent med "KOBE" i april 1895 og med "PALLAS" i 1896 og 1897.
2 mdr. før fylte 15 år, 21.8 mdr. etter fylte 15 år.
Mønstringer, se mønstrings liste.
Sjøfartsbok 17.01.1898.
Styrmanns patent 03.05.1904
Skipsfører sertifikat 25.08.1910.
1. Verdenskrig: Mønstret i Bergen 10.04.1916 til d.s. "FULTON" av Bergen som 1. styrmann. Den
27.01.1917 ble dette skipet stoppet av en tysk ubåt ca. 40 n.m. NNW av Cape Finisterre i Spania. Skipspapirene ble kontrollert av ubåtsjefen som erklærte at de førte kontrabande last
og derfor skulle senkes. De fikk lov til å sette ut livbåtene og hele besetningen gikk i båtene.
De måtte også ta med seg besetningen fra et annet norsk skip som var holdt fanget ombord i ubåten, samt en engelskmann som også var holdt fanget ombord i ubåten.
Den 28.01.1917 kom alle seg velberget inn til Corcubion Bay like syd for Cape Finisterre .
Sjøforklaring ble holt 3. febr. på Det Norske Generalkonsulatet i Bilbao.
Sjøforklaringer over norske skibes krigsforlis, bind II 1ste halvaar 1917.