I 1949 ble rederiet sluttet sammen med det gamle rederi Gørrissen & Co. under navnet Gørrissen & Klaveness A/S med skipsrederne Willy Gørrissen, H. C. Gørrissen og Thorvald Klaveness som innehavere. Gørrissen & Co. hadde fra tidligere et nært samarbeide med Alcoa via Skipsaktieselskapet Karaibien. Skipsrederne Willy Gørrissen og H. C. Gørrissen hadde begge et langt livs erfaring i shipping bak seg da samarbeidet ble innledet, og var til stor støtte for rederiet i den første tiden. Skipsreder Willy Gørrissen trakk seg snart tilbake på grunn av fremskreden alder og døde i 1961, 82 år gammel. Skipsreder H. C. Gørrissen var medinnehaver til sitt 75 år, da han trakk seg tilbake i 1957. Han døde i 1975.
D/S Eidsli b. 1920 - Skips A/S Eid
D/S Eidsbu b. 1920 - Skips A/S Eid
D/S Sokna 1943 - Skibs A/S Akersviken.
M/S Mofjell 1946 - I/S Mofjell
M/S Balao 1952 - Insk. Freezer
M/S Simoa 1953 - A/S Akersviken
M/S Ballangen 1955 - Skibs A/S Karaibien
M/S Spildra 1957 - Skips A/S Akersviken
M/S Mosjøen 1958 - I/S Bulktrading
T/S Bauta 1958 - Skips A/S Baumare
M/S Cerro Altamira 1958 - Skips A/S Vorma
T/S Baumare 1958 - Skips A/S Baumare
M/S Surna 1959 - Skips A/S Akersviken
M/S Sira 1959 - Sips A/S Akersviken
M/S Simoa 1959 - Skibs A/S Akersviken
T/S Sjoa 1959 - Skibs A/S Akersviken
M/S Baleares 1959 - Intsk. Freezer
M/S Bardu 1962 - I/S Bulkhandling
M/S Bavang 1963 - I/S Bulktransport
M/S Bani 1966 - I/S Bulkhandling
M/S Bagru 1967 - I/S BagruM/S Bantry 1967 - I/S Bantry
M/S Banta 1971 - I/S Banta
M/S Balao 1973 - I/S Balao
M/S Barry 1979 - P/R Barry
M/S Bavang 1979 - P/R Bavang