M/S Dove Arrow

Andre navn
ex Egda
Kallesignal
LAOA2
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1974
Byggenummer
172
Leveringsmåned
September

Tonnasje

Bruttotonnasje:
21.005
Nettotonnasje:
13.299
Dødvekt:
38.631

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 13100
Fart:
15,5

Dimensjoner

Lengde:
182,02m
Bredde:
29,07m
Dypgående:
14,84m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    09/1974: Levert som EGDA til A/S J.Ludwig Mowinckels Rederi, Bergen
    08/1983: Solgt til Selkirk Shipping Co. Ltd ( The Indo-China Steam Nav. Co ) Hong Kong
    00/1985: Overført til Selkirk Shipping Co. Ltd ( Jardine Ship Management Ltd ) Hong Kong
    12/1988: Solgt til K/S Egda (A/S J.Ludwig Mowinckels Rederi ) Bergen
    12/1988: Innmeldt   NIS   nr 449    LAOA2
    01/1991: Overført til A/S J.Ludwig Mowinckels Rederi, Bergen
    12/1991: Solgt til Kristian Gerhard Jebsens Skipsrederi A/S, Bergen, nytt navn  DOVE ARROW
    01/1992: Solgt til AFG Dove Arrow Partnership Ltd(Kr.Gerh.Jebsens Skipsrederi A/S) Nassau,Bahamas
    00/1992: Overført til AFG Dove Arrow Partnership Ltd (Westfleet Management A/S) Nassau, Bahamas
    00/1997: Overført til AFG Dove Arrow Partnership Ltd (Kr.Gerh.Jebsens Skipsrederi A/S) Nassau
    00/1997: Solgt til Gearbulk Shipowning Ltd ( Kr.Gerh. Jebsens Skipsrederi A/S ) Nassau, Bahamas
    08/2001: Solgt til Dove Ltd (SMT Shipmanagement & Transport Ltd) Nassau, nytt navn  DOVE
    04/2011: Solgt til Bangladesh for opphugging. Ankom Chittagong den 12/4-2011. Satt på land 24/4  

    Maskineri:
    Dieselmotor 2 SC SA 7 cylindere diam. 740x1600mm. B&W lisensbyggetved Mitsui Zosen KK. Japan.