D/S Breidablik

Kallesignal
JVGP
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1890
Byggenummer
74
Leveringsmåned
Juli

Tonnasje

Bruttotonnasje:
711
Nettotonnasje:
434
Dødvekt:
910

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK 92 IHK 500
Fart:
9

Dimensjoner

Lengde:
194.0'
Bredde:
28.3'
Dypgående:
11.0'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    07/1890: Levert som BREIDABLIK til Johan C. Giertsen m.fl., Bergen
    10/1906: Overført til Johan C. Giertsen Eftf. m.fl., Bergen
    00/1010: Solgt til William Grech, Gallipoli, London, UK, nytt navn  RESCUER
    00/1913: Solgt til Giancomo Grasso, Catonia, Sicilia, Italia, nytt navn  GIANCOMO GRASSO
    00/1916: Solgt til S. Arditi, Genova, Italia, nytt navn  ORTENSIA
    00/1917: Solgt til G. Rossi, Genova, Italia
    00/1923: Solgt til J. Yeroyannis & E. Emiris, Cavalla, Hellas, nytt navn  KYDARIS
    00/1926: Solgt til Kirzade Chevki & Co., Istanbul, Tyrkia, nytt navn  OURLA
    00/1928: Solgt til Colak Zade Omer ve Rasim Kaptanlar ve Haci Nikolau, Istanbul, nytt navn  KISMET
    00/1933: Overført til Colak Zade Omer ve Rasim Haci Nikolau, Istanbul, Tyrkia
    00/1936: Solgt til Sadik Zade Arslan & Colak Zade Rasim Kaptan, Istanbul, nytt navn GALATASARAY
    00/1938: Solgt til Sadikoglu Aslan Kaptan, Istanbul, Tyrkia
    00/1939: Overført til Sadikoglu Aslan ve Mahdumu, Istanbul, Tyrkia
    00/1946: Overført til Sadikoglu Aslan ve Mahdumu Silepcilik. Istanbul, Tyrkia
    03/1952: Avgikk Zonguldak den 14/3-1952 for Istanbul med kull og forsvant med hele besetningen.
                    Fikk rapport fra skipet 12 n.m. av Kavak den 15/3, men forsvant deretter.