M/S Wilmaster

Andre navn
ex John Gorgias,ex Maya,ex Selva,ex Oriental Forest
Kallesignal
LASQ2
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1977
Byggenummer
1058
Leveringsmåned
August

Tonnasje

Bruttotonnasje:
21.926
Nettotonnasje:
12.982
Dødvekt:
36.416

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 11400
Bygget av:
Akasaka Diesels Ltd.,Yaizu
Fart:
14

Dimensjoner

Lengde:
189,31m
Bredde:
27,61m
Dypgående:
10,86m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    08/1977: Levert som ORIENTAL FOREST til Oriental Shipping K.K., Namikata, Japan
    00/1984: Solgt til Estrella Nav. SA, Panama, nytt navn  SELVA
    00/1987: Solgt til West Bridge Maritime Corp., Panama, nytt navn  MAYA
    00/1988: Solgt til Seasymbol Marine Ltd( Iolcos Hellenic Maritime Enterprises Co Ltd) Limassol, Cypros, nytt navn  JOHN GORGIAS
    05/1989: Solgt til Skips A/S Autotransport ( Anders Wilhelmsen & Co) Oslo, nytt navn  WILMASTER
    05/1989: Innmeldt  NIS   nr 557   LASQ2
    01/1990: Overført til Awilco Shipping A/S( Anders Wilhelmsen & Co) Oslo
    02/1993: Overført til K/S Wilmaster ( Anders Wilhelmsen & Co A/S) Oslo
    09/1995: Solgt til Chemplast Sanmar Ltd( Sanmar Sh. Corp) Mumbai, nytt navn SANMAR PAVILION
    00/2001: Solgt til Sanmar Shipping Ltd., Mumbai, India
    11/2004: Solgt til Goodearth Maritime Ltd, Mumbai, India, nytt navn  GOOD TRADE
    03/2009: Solgt til Bangladesh for opphugging. Ankom Chittagong den 31/3-2009,


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2takt enkeltvirkende, 6cylindret, diameter 680 x 1.250 mm. Sulzer maskineri bygget ved Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Kobe, Japan.