M/T Aksvik

Andre navn
ex Sydskjell
Kallesignal
LNFM
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1955
Byggenummer
31
Leveringsmåned
Desember

Tonnasje

Bruttotonnasje:
476
Nettotonnasje:
186
Dødvekt:
655

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 660
Bygget av:
Kloeckner Humboldt Deutz,Køln
Fart:
11

Dimensjoner

Lengde:
58,40m
Bredde:
8,41m
Dypgående:
3,81m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    12/1955: Levert som SYDSKJELL til Skibs A/S Sydtank ( S. Bartz-Johannessen) Bergen
    00/1962: Solgt til Skibs A/S Sydtank ( H. Fischer) Bergen
    08/1970: Solgt til Per Hagens Rederi, Drammen, nytt navn  AKSVIK
    07/1976: Overført til Forsikrings A/S Dovre, Oslo, Drammen
    05/1978: Solgt til Javelin Trading & Investment Co SA, Panama, nytt navn  PICCA
    00/1978: Ombygd til tørrlasteskip
    03/1981: Solgt til Baune & Hammann, Panama, nytt navn  BALTYSKI
    02/1983: Solgt til Pacific Coast Financial Corp SA, Panama, nytt navn  ORION
    00/1985: Solgt til Pearl Sea Inc, San Lorenzo, Honduras, nytt navn  FERRYMAN
    12/1989: Solgt til Holland for opphugging. Ankom Hendrik-Ido-Ambacht i desember 1989.


    Maskineri:
    Dieselmotor, 4-takt/enkltv., 8-sylinder, syl. dim.: 280 x 450 mm. Maskineri bygget ved Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Köln, Tyskland.