v/H. Larsson-Fedde.
08/1921: Levert som SOUTHERN PRINCESS til Southern Whaling & Sealing Co. Ltd. (N. C. Watt) Liverpool.
00/1926: Overført til Southern Whaling & Sealing Co. Ltd. (N.C. Watt) Cape Town, South Africa.
00/1929: Solgt til Falkland Whaling Co. Ltd. (Fadum & Wang) St. Helier, Jersey, nytt navn POLAR 3
04/1940: Tatt av Die Deutsche Kriegsmarine. Benyttet som ND10 og V6403.
05/1945: Tilbakeført til Falkland Whaling Co. Ltd (Fadum & Wang) St. Helier, Jersey.
00/1947: Solgt til Bernt & Harald Sandøy, Molde.
00/1948: Ombygd: Dødvekt: 350 tonn Brutto:331 tonn. NET:174 tonn. Dim:128.5'-23.2'- 10.6'.
00/1948: Ny motor: National Supply BHK 515 NHK 72 Fart: 10 knop. Omdøpt HIRMA
00/1955: Forlenget 20.8'- Dødvekt: 410 tonn. Brutto: 299 tonn. NET:139 tonn.
00/1962: Overført til Bernt Sandøy, Molde.
01/1965: Solgt til Leif Nyvoll P/R, Godøy, Ålesund, nytt navn GODØY
12/1966: Grunnstøtte den 17/12 i storm på Jærens Rev på reise Oslo til Bergen med stål, etter att lasten hadde forskjøvet seg.