M/S Dyvi Pacific

Andre navn
ex Beth
Kallesignal
LAIK2
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1978
Byggenummer
515/1
Leveringsmåned
september

Tonnasje

Bruttotonnasje:
22.076
Nettotonnasje:
13.890
Dødvekt:
34.232

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 12000
Fart:
15

Dimensjoner

Lengde:
176,81m
Bredde:
27,48m
Dypgående:
14,83m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    09/1978: Levert som BETH til P/R Beth ( A/S Bil l) Oslo
    10/1986: Solgt til Rothes Maritime Inc ( A/S Bill ) Panama
    00/1987: Overført til Rothes Maritime Inc ( L. Gill-Johannessen A/S ) Panama
    10/1988: Solgt til P/R Beth (L. Gill-Johannessen A/S ) Oslo
    10/1988: Innmeldt   NIS   nr 335    LAIK2
    08/1989: Solgt til Dyvi Bulkshipping A/S ( Jan Erik Dyvi A/S ) Oslo
    00/1990: Omdøpt  DYVI PACIFIC
    06/1998: Solgt til Baal Maritime SA ( Phoenocean Ltd ) Panama, nytt navn  NORBAY
    11/2001: Solgt til Delft Sh.Co(A.M.Nomikos Transwold Mar.Agencies S.A)Nassau, nytt navn TOBY S
    11/2002: Solgt til Bluesky Nav.Co(Astoria Maritime S.A)Kingstown,St.Vincent& Gren,nytt navn FIVOS
    10/2004: Overført til Bluesky Nav. Co( Fujian Guantou Sh.Co )Kingstown, nytt navn  LONG GUAN
    05/2005: Overført til Bluesky Nav.Co ( Astoria Maritime Co ) Phnom-Penh, Cambodia
    02/2009: Solgt til Dragon Treasure Shipping Ltd ( Fujian Guanhai Shipping Co. Ltd ) Panama
    10/2012: Solgt til China for opphugging. Ankom Chongming den 18/10-2012


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2-takt/enkeltv., 6-sylindere, diam.: 760 x 1.550mm. Sulzer maskineri lisensbygget av H. Cegielski Z.P.M., Poznan, Polen.