M/S Dyvi Skagerak

Andre navn
ex Hual Skagerak,ex Dyvi Skagerak
Kallesignal
LLLW LAEL4
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1973
Byggenummer
347
Leveringsmåned
Juli

Tonnasje

Bruttotonnasje:
6.801
Nettotonnasje:
3.631
Dødvekt:
10.414

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 13200
Fart:
18

Dimensjoner

Lengde:
187,51m
Bredde:
22,95m
Dypgående:
6,37m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    SJØSATT UNDER NAVNET  DYVI SKAGERAK

    07/1973: Levert som HUAL SKAGERAK til K/S A/S Dyviships ( Jan Erik Dyvi ) Oslo
    10/1983: Omdøpt  DYVI SKAGERAK
    10/1984: Overført til K/S A/S Dyviships ( Jan Erik Dyvi ) Manila, Philippinene
    12/1989: Overført til K/S A/S Dyviships ( Jan Erik Dyvi A/S ) Oslo
    12/1989: Innmeldt   NIS   nr 853   LAEL4
    12/1993: Solgt til Industria Armamento Meridionale Spa, Palermo, Italia, nytt navn  ARNO
    01/2004: Solgt Skiathos Shipping Co. SA( Valiant Shipping SA) Panama, nytt navn ST.ANGELO
    12/2007: Solgt til Byblos Maritime Ltd ( PB Maritime Services Pte. Ltd ) Panama
    07/2008: Overført til Byblos Maritime Ltd ( Abou Merhi Shipmanagement SA ) Panama
    10/2009: Solgt Bangladesh for opphugging. Ankom Chittagong den 27/10-2009


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2-takt/enkeltv., 8-sylindere, diam.: 680 x 1.250 mm. Sulzer maskineri lisensbygget ved N. V. Koninklijke Mij. De Schelde, Vlissingen, Nederland.