M/S Nina Profiler

Andre navn
ex Profiler,ex Munchen
Kallesignal
LJIP
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1968
Byggenummer
344
Leveringsmåned
Desember

Tonnasje

Bruttotonnasje:
2.680
Nettotonnasje:
1.456
Dødvekt:
1.268

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 3682
Bygget av:
Mak Masch.,Kiel, Tyskland
Fart:
13

Dimensjoner

Lengde:
86,81m
Bredde:
14,22m
Dypgående:
6,40m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    12/1968: Levert som MUNCHEN til Nordsee Deutsche Hochseefischerei Gmbh, Bremerhaven
    00/1976: Solgt Deutsche Heringfischerei Gmbh, Cuxhaven, Tyskland
    00/1977: Overført Nordsee Deutsche Hochseefischerei Gmbh., Cuxhaven, Tyskland
    09/1980: Solgt I/S Andenesship ( Kjell Andemes, Oslo) Harstad, nytt navn  PROFILER
    01/1981: Ombygd til seismisk forskningsfartøy, BRUTTO: 2.407 tonn. NET: 1.042 tonn
    01/1981: Omdøpt  NINA PROFILER
    01/1985: Solgt til Seismic I A/S, Lysaker, Oslo, nytt navn  GECO MY
    11/1986: Solgt til Andris Maritime Inc ( Geco A/S) Panama
    04/1991: Overført til Andris Maritime Inc ( Gecoship A/S ) Oslo
    04/1991: Innmeldt   NIS   nr 1080   LALN4
    06/1993: Overført til Gecoship A/S, Oslo
    07/1997: Ommålt: BRUTTO: 3.066 tonn. NET: 920 tonn
    07/1997: Overført til Gecoship A/S ( Geco-Prakla) Panama
    00/1999: Overført til Gecoship A/S, Panama
    00/2000: Solgt til ukjente eier, Belize, nytt navn  COMY
    10/2000: Solgt til India for opphugging. Ankom Alang den 10/10-2000