v/H. Larsson-Fedde.
10/1956: Levert som STAR I til Hvalfanger A/S Rosshavet( J. Rasmussen & Co) Sandefjord
00/1963: Overført til Hvalfanger A/S Rosshavet, Sandefjord
00/1965: Solgt til Odd Grotle, Bergen
00/1966: Tilbakeført til Hvalfanger A/S Rosshavet, Sandefjord
00/1971: Solgt til K/S A/S Sun Tuna & Co( Reidar Sætremyr) Ålesund, nytt navn SUN TUNA
00/1971: Ny motor: MAN BHK 1600 Fart:
08/1974: Solgt til Trygve Olsen Fiskebåtrederi A/S, Havøysund, Ålesund
00/1975: Overført til Trygve Olsen Fiskebåtrederi A/S, Havøysund, Hammerfest, nytt navn GARPESKJÆR
00/1980: Ombygd : BRUTTO: 1.122 tonn. NET: 557 tonn. Lengde: 66,54 m
07/1994: Ommålt: BRUTTO: 1.190 tonn. NET: 416 tonn
02/1996: Solgt til Garpeskjær A/S, Havøysund, Hammerfest
06/1997: Solgt til Njord Sorti A/S, Tromsø
07/1997: Omdøpt TROMSBAS
10/1998: Ommålt: Brutto: 1.345 tonn. NET: 403 tonn. Lengde: 67,44m
02/1999: Ommålt: Brutto: 1.535 tonn. NET: 460 tonn. Lengde: 68,10m
06/1999: Solgt til Gardar A/S, Bekkjarvik, Bergen, nytt navn FUREN
11/2004: Solgt til Chrisma A/S, Tromsø, nytt navn TROMSBAS
05/2014: Solgt til Dønna Utvikling A/S, Dønna, Sandnessjøen
10/2014: Tilbakeført til Chrisma A/S, Tromsø
02/2017: Ommålt: : BRUTTO: 2.162 tonn. NET: 648 tonn. Lengde: 67,45m
00/2019: Fremdeles i fart/ Still in service