v/H. Larsson-Fedde
06/1952: Levert som PAUL HOOP til Paul Hoop ( Rob. Bornhofen K/G) Hamburg, Tyskland
12/1952: Sank i Weser etter kollisjon med norske M/S BLACK HAWK. Hevet januar 1953
06/1959: Solgt Edith Horwege und Gustav Jungclaus( Peter Döhle) Hamburg, Tyskland nytt navn SONDITH
02/1966: Solgt til Knut Haugen, Meland, Bergen, nytt navn MELAND
03/1966: Grunnstøtte på Kjærringskjæret ved Ekerhovd, Fjell på reise Leirvik med leka Akterskipet sank, men baugen ble stående over vann. Hevet og slept til Bergen. Kondemnertt og overtatt av Storebrand.
07/1966: Solgt til A/S Haugesunds Slip, Haugesund. Reparert, nytt navn FRAKTTRE
03/1967: Solgt til Einar Aase P/R, Håvikvåg, Haugesund, nytt navn TONE
06/1969: Solgt til Per Storesletten, Granvin, Haugesund
00/1971: Ny motor: MUTU BHK 320 Fart 9 knop
03/1973: Solgt til Asbjørn Røstad P/R, Verdal, Levanger, nytt navn CHERADOS
05/1973: Solgt til Arena Rederi A/S, Levanger
11/1976: Solgt til Arne Vik, Stamneshella, Levanger
00/1978: Overført til Arne Vik, Stamneshella, Bergen
00/1982: Ny motor: General Motors BHK 365 Fart: 9,25 knop
05/1984: Solgt til A/S Nevi ( Rolf Bjørnsen, Tyssebotn) Bergen, nytt navn SANDBJØRN
01/1987: Solgt til A/S Sandbjørn, Tyssebotn, Bergen
02/1994: Solgt til Førde Trading Int.A/S( Ove Nikolai Vilnes, Førde) Bergen
07/1994: Ommålt: BRUTTO: 289 tonn. NET: 158 tonn
05/1995: Solgt til Kystbåtane A/S, Førde, Bergen, nytt navn FORMEL
05/1996: Solgt til Pega Frakt A/S, Hammerfest, nytt navn PENDEL
00/1997: Solgt til Dåfjord Laks A/S, Hansnes, Hammerfest
00/2019: Fremdeles i fart/ Still in service