M/S Einar Tamberskjelve

Andre navn
ex Subic Adventure,ex Bohus II,ex Kystveien,ex Frengenfjord,ex Stubbenkammer
Kallesignal
LHVY
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1971
Byggenummer
94
Leveringsmåned
September

Tonnasje

Bruttotonnasje:
6.665
Nettotonnasje:
3.182
Dødvekt:
3.200

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
Samlet BHK 5653 v/ 600 rpm.
Bygget av:
Wichmann Motorfabrikk, Rubbestadneset

Dimensjoner

Lengde:
124,67m
Bredde:
16,77m
Dypgående:
4,95m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    09/1971: Levert som STUBBENKAMMER til Deutsche Reichsbahn, Sassnitz
    12/1983: Solgt Fosen Mek. Verk. A/S, Rissa, Tr.heim, nytt navn  FRENGENFJORD
    00/1984: Ombygd: BRUTTO: 6.665 tonn. NET: 3.182 tonn
    06/1984: Solgt A/S Team Askøy-Bergen, Kleppestø, Bergen, nytt navn KYSTVEIEN
    00/1985: Ny motor: Wichmann   BHK 5653   Fart:
    05/1988: Solgt K/S A/S Scandi-Line, Sandefjord, nytt navn  BOHUS II
    10/1991: Overført Vard A/S ( Scandi Line A/S) Sandefjord
    04/1994: Solgt Elcana Maritime Inc( Star Cruidse Sendinan Berhad) Panama nytt navn  SUBIC ADVENTURE
    11/1995: Solgt Bastø Fosen A/S, Trondheim, nytt navn  EINAR TAMBARSKJELVE
    12/1997: Solgt Consolidada de Ferrys C. A., Pampatar, Venezuela, nytt navn PETRONILA MATA
    00/2018: Still in service/ Fremdeles i fart.


    Maskineri:
    2 stk. dieselmotorer, hver 2takt enkltvirkende., 8cylindee, diameter 280 x 360 mm. Maskineri bygget ved Wickmann Motorfabrikk A/S, Rubbestadneset.