v/H. Larsson-Fedde.
02/1889: Levert som RUNIC til Oceanic Steam Nav. Co. Ltd( White Star Line) Liverpool
00/1895: Solgt West India & Pacific S.S. Co. Ltd., Liverpool, UK, nytt navn TAMPICAN
00/1900: Solgt til F. Leyland & Co. Ltd., Liverpool, U.K.
00/1912: Solgt South Pacific Whaling Co. A/S( R. Osmundsen) Kristiania, nytt navn IMO
00/1912: Ombygd til flytende kokeri ved Framnæs Verksted
12/1917: Kolliderte 7/12 med fransk skip D/S MONT BLANC i Halifax, Nova Scotia Hun eksploderte ,da de hadde ammunisjon og sprengstoff ombord IMO kom i brann og drev i land i Dartmouth. Tilsammen omkom 1963 personer ,derav 6 personer + losen på IMO. Datidens verste ulykke
12/1919: Satt i fart igjen etter omfattende reparasjoner.
09/1920: Solgt til The South Pacific Whaling Co. A/S ( Chr. Christensen ) Sandefjord nytt navn GUVENØREN
00/1921: Overført til A/S Odd ( Chr. Christensen A/S) Sandefjord
11/1921: Grunnstøtte 29. november på østsiden av Falklandsøyene på reise Montevideo til South Shetland for å drive fangst.
Maskineri:
Triple dampmaskin. 3-sylindere, diam.: 29,0’’–47,5’’–77,5’’, slag/stroke: 60,0’’. Maskineri bygget ved Palmer’s Ship Building & Iron Co. Ltd, Jarrow-on-Tyne, England. Kjeler samme.