M/S New Orleans

Andre navn
ex Celinda,ex Frellsen Gunvor,ex Gunvor Frellsen
Kallesignal
LAKO2
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1979
Byggenummer
82
Leveringsmåned
April

Tonnasje

Bruttotonnasje:
1.599
Nettotonnasje:
1.140
Dødvekt:
4.488

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 3400
Bygget av:
Mak Masch.,Kiel, Tyskland
Fart:
13

Dimensjoner

Lengde:
100,01m
Bredde:
17,91m
Dypgående:
5,75m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    04/1979: Levert som GUNVOR FRELLSEN til Rederi I/S af 27/976( Knud I. Larsen) Roskilde
    00/1980: Overført Knud I. Larsen, Roskilde, Danmark, nytt navn FRELLSEN GUNVOR
    00/1981: Overført til I.M. Frellsen Shipping,Roskilde, Danmark
    00/1986: Solgt Celinda Shipping SA, Panama, nytt navn  CELINDA
    00/1987: Overført Celinda Shipping SA( Dannebrog Rederi A/S) Panama
    10/1988: Solgt til Namejord Shipping A. Ltd. Partnership I ( Tor Husjord Rederi ) Narvik,
                    nytt navn  NEW ORLEANS
    10/1988: Innmeldt  NIS   nr 350    LAKO2
    07/1990: Omdøpt  TIGER  BAY
    11/1990: Omdøpt  NEW ORLEANS
    01/1993: Omdøpt  CAPITAINE COOK
    07/1994: Ommålt: Brutto: 4.050 tonn. NET: 2.387 tonn
    03/1995: Solgt Asean Sea Land Sh.SA( Madju Sendirian Berhad) San Lorenzo, Honduras,
                    nytt navn  EVEREST
    00/1996: Overført Asean Sea Land Sh. SA( Madju Sendirian Sh.Co) Thessaloniki, Hellas
    03/2001: Solgt P.T. Deli Maju, Djakarta, Indonesia, nytt navn  BRASTAGI  III
    05/2001: Solgt P.T. Sumatra Wahana Musantara ( P. T. Pelayaran Nusantara Medju Sendirian
                    Berhad ) Djakarta, Indonesia
    01/2008: Overført P.T. Deli Maju, Djakarta, Indonesia
    11/2008: Solgt P.T. Pelayaran Berkah Setanggi Timur, Djakarta, nytt navn  SETANGGI 2
    00/2021: Still in service/ Fremdeles i fart