M/S Brit Mari

Kallesignal
LDJX
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1969
Byggenummer
5
Leveringsmåned
Juli

Tonnasje

Bruttotonnasje:
199
Nettotonnasje:
112
Dødvekt:
355

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 400
Bygget av:
Wichmann Motorfabrikk, Rubbestadneset
Fart:
9

Dimensjoner

Lengde:
38,19m
Bredde:
8,22m
Dypgående:
4,35m
  • HISTORIKK:
    v/ H. Larsson-Fedde

    07/1969: Levert som BRIT MARI til Aksel Johannessen , Haugesund
    00/1974: Solgt til Ola Opstad P/R, Molde, Haugesund, nytt navn  BROA
    00/1975: Overført til Ola Opstad P/R, Molde
    00/1976: Solgt til P/R Bråholmen ( Brødrene Opstad) Molde, nytt navn  BRÅHOLMEN
    00/1977: Solgt til Karl Greiff, Namsos, Molde
    00/1977: Ny motor: Aabenraa   BHK 575   Fart:
    00/1979: Overført til Karl Greiff, Namsos
    01/1981: Omdøpt  KONGSTIND
    05/1981: Solgt til P/R Kongstind ( Leif Andersen, Svolvør) Namsos
    06/1990: Solgt til A/S Biostar ( Svein Gunnar Hansen, Honningsvær) Svolvær, nytt navn  BIOSTAR
    03/1994: Solgt til P/R Waagene & Kjørvik ANS( Finn Waagene) Florø, nytt navn  KONGSVAAG
    08/2004: Solgt til ukjent eier, George Town, Cayman Islands
    10/2004: Solgt til Soc. Darya Navegacao Ltda., Cabo Verge, nytt navn  DARYA  I
    02/2016: Overført til Soc. Darya Navegacao Ltda., Isla de San Andres, Colombia
    00/2020: Still in service/ Fremdeles i fart