v/H. Larsson-Fedde
06/1015: Levert som GRIP til Den Norske Stat ( Fyrvæsenet ) Kristiania
10/1929: Overført til Fyrvesenet ( Fyrdirektøren) Oslo
00/1940: Forl. 22.8'- Brt:199 t. Net: 99 t. Dwt: 305 t. Dim: 39,95m-6,55m- 3,13m
00/1959: Overført til Fyrvesenet ( Fyrdirektoratet) Oslo
00/1960: Solgt til Johs. Jacobsen, Haugesund, nytt navn KRISTIANE JACOBSEN
00/1961: Solgt til Selmer Jacobsen, Haugesund, nytt navn FONLAND
00/1961: Ny motor: Wichmann BHK 225 Fart: 9 knop
00/1962: Omdøpt FONNLAND
00/1967: Solgt til P/R Sagvåg I ( G. Meling & Sønner) Stavanger, nytt navn GAMEL
00/1970: Omdøpt SANDY
00/1970: Solgt til Hans Norland ( Moksland Shipping A/S ) Stavanger, nytt navn FEISTEIN
00/1972: Solgt til Hans Norland, Jørpeland, Stavanger, nytt navn TUNSTEIN
00/1973: Solgt til P/R Tunstein ( Mathias Bergseth) Molde
00/1976: Solgt til Jarle Stabben, Kristiansund N, nytt navn BERGSETH
00/1978: Ny motor: Wichmann BHK 300 Fart:
00/1979: Solgt til Ove A. Bernes, Fotlandsvåg, Bergen
00/2018: Fremdeles i fart/ Still in service