M/S Baro

Kallesignal
LAOV
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1971
Byggenummer
523/2
Leveringsmåned
Mai

Tonnasje

Bruttotonnasje:
18.028
Nettotonnasje:
10.764
Dødvekt:
27.259

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 10200
Fart:
15

Dimensjoner

Lengde:
163,22m
Bredde:
25,93m
Dypgående:
14,20m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    05/1971: Levert fra Stocznia Komuny Paryskiej, Gdynia, Polen til I/S Baro ( Torvald Klaveness ) Oslo - BARO
    00/1978: Overført til P/R Baro ( Torvald Klaveness & Co. A/S ) Oslo
    03/1981: Solgt til Transport Colombiana de Graneles SA, Isle of Andres, Colombia, nytt navn - LA GUAJIRA
    12/1992: Solgt til Lepidus Shipping S.A., Panama, nytt navn - PU DONG
    01/1996: Overført til Lepidus Shipping S.A., Hong Kong, China
    03/2011: Utgått Lloyds Register, videre skjebne ukjent

    Maskineri:
    Dieselmotor, 1SC SA, 7 cylindere diam.760 x 1550mm. Sulzer Maskineri lisensbygget ved H. Cegielski Z.P.M., Poznan, Polen.