M/S Fjordsyn

Andre navn
ex Frøysjø,ex Frøysjø Junior,ex Arne Marius,ex Vestodd,ex Sønnodd,ex Lyngør,ex Gångholm,ex D.Dreesmann Penning
Kallesignal
JWLF
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1934
Byggenummer
91
Leveringsmåned
Juni

Tonnasje

Bruttotonnasje:
199
Nettotonnasje:
107
Dødvekt:
265

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 300
Bygget av:
Wichmann Motorfabrikk, Rubbestadneset
Fart:
9,5

Dimensjoner

Lengde:
107.4'
Bredde:
23.0'
Dypgående:
10.1'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    06/1934: Levert til Grosser Kurfürst Heringsfischerei A/G, Emden,Tyskland - D. DREESMANN PENNING
    00/1939: Rekvirert av Die Deutsche Kriesmarine som V 1210 og senere V 1504
    00/1945: Tilbakelevert Grosser Kurfürst Heringsfischerei A/G, Emden, Tyskland
    04/1957: Solgt til Frithjof Fredriksen & Albert Edvardsen, Vedavågen, Kopervik, nytt navn - GÅNGHOLM
    00/1961: Solgt til Lars Stokka P/R, Siggjarvåg, Haugesund, nytt navn - LYNGØR
    00/1961: Ny motor: Wichmann   BHK 300   Fart 9,5 knop
    03/1971: Solgt til Manfred Stølen & Anders Stokka, Mosterhamn, Haugesund
    07/1972: Solgt til Tor Jan Sønstabø P/R, Espevær, Haugesund, nytt navn - SØNNODD
    12/1976: Solgt til P/R Johan Haanes, Rovde, Ålesund, nytt navn - VESTODD
    02/1983: Solgt til Arnt M. Bøe, Bøfjorden, Kristiansund N, nytt navn - ARNE MARIUS
    04/1987: Solgt P/R Gunvald & Rune Sundsøy ( Gunvald Sundsøy, Kalvåg) Florø,nytt navn - FRØYSJØ JUNIOR
    08/1987: Omdøpt  - FRØYSJØ
    03/1988: Solgt til Helge Tysse, Tyssebotn, Bergen, nytt navn - FJORDSYN
    06/1991: Solgt til Aslak Dyrkolbotn, Tyssebotnen, Bergen
    06/1992: Solgt til Fraktservice A/S, Ørsta, Bergen, nytt navn - ARILD
    05/1998: Solgt til Hadar Kystfrakt A/S, Hareid, Bergen
    07/2000: Solgt til Tallo A/S, Smøla, Bergen
    08/2001: Solgt Hardbrown, Belize
    00/2002: Ukjent eier og flagg
    00/2018: Still in Lloyds, without port and flagg