v/H. Larsson-Fedde.
BYGD AV TRE
08/1918: Levert som CELTIC I til Skibs A/S Celtic ( H.Hansen ) Sandefjord
08/1921: Solgt til C. Backløf m.fl., Lidkøping, Sverige, nytt navn WÄNERN
00/1922: Ny motor: Bolinder BHK 90 NHK 24
00/1924: Solgt til Ivar Lundmarker m.fl., Lidkøping, Sverige
00/1925: Solgt til E.Thun m.fl., Lidkøping, Sverige
00/1929: Solgt til Rederi A/B Garbo, Lidkøping, Sverige
02/1930: Solgt til Ole Melhus m.fl., Skudeneshavn, nytt navn VIKHOLM
00/1950: Solgt til G.Ottesen, Skudeneshavn
00/1951: Ombygd i Sagvåg:Dødvekt:305 tonn. Brutto:197 tonn.Net:113 tonn
00/1951: Ny motor: Bolinder BHK 120 Fart:
00/1952: Solgt til Samson Bjellebø P/R, Haugesund
00/1956: Ny motor: Union BHK 250 Fart:9,5 knop
00/1969: Ny motor: General Motors BHK 365 Fart:
00/1977: Overført til P/R Vikholm ( Samson Bjellebø, Fjeldberg ) Haugesund
09/1978: Grunnstøtte og sank den 13/9-1978 i Høgsfjorden, Ryfylke med sandlast.
Maskineri:
2 stk råoljemotorer, hver 2-takt/enkltv., 4 cyl. dim.: 260 x 290 mm,
bygd av Lysekils mek. Verkstads Aktiebolag, Lysekil, Sverige.