1912 - Levert fra Smith’s Dock Co. Ltd, Middlesbrough, England til The Southern Whaling & Sealing Co. Ltd (G. D. Irving & C. O. Johnson) North Shields, England - SOUTHERN SEA 1919 - The Southern Whaling & Sealing Co. solgt til Lever Bros.Ltd, South Shields, England. 1928 - Solgt til Haldor Virik, Sandefjord - nytt navn - VILLMANN 1929 - Overtatt av Hvalfangerselskapet Frango A/S (Haldor Virik), Sandefjord. Kjelen ombygget fra kull til oljefyring. Satt i fangst for Fl/k FRANGO. 1930 - Bryde og Dahls Hvalfangerselskap (Lars Christensen), Sandefjord tok over kokeriet i januar etter oppkjøp av aksjer og overtok aksjemajoritet og kontroll over selskapet. Solgt/overdratt 04/06 til The American Whaling Co. Inc. (Lars Christensen (A/S Thor Dahl), Sandefjord), Wilmington, Delaware, USA. Registrert i Wilmington. 1931 - Thor Dahl A/S, Sandefjord overtok som disponent. 1933 - Solgt til Bryde & Dahls Hvalfangerselskap (A/S Thor Dahl), Sandefjord. 1936 - Ankom Framnæs mek. Verksted 25/03. Avgikk Sandefjord og verkstedet 26/05. Solgt til Sverige. Ombygget til slepebåt i Kristiansand. Solgt i mai til Buenos Aires Tugboats Ltd S.A., Buenos Aires, Argentina - nytt navn - RIGEL 1937 Solgt til Sociedad Anonima Impordadora y Exportadora de la Patagonia, Ituzaingó, Argentina. 1941 Overført til Compañía Argentina de Navegación Dodero Ltda, Buenos Aires. 1949 Overført 05/08 til F. A. N. U. (Flota Argentina de Navegación de Ultramar), Buenos Aires. 1959 Solgt 01/08 til F. A. N. F (Flota Argentina de Navegación Fluvial, Buenos Aires.
Maskineri: Triple dammaskin, 3 cylindere diam. 14", 23", 39". Maskineri bygget ved Shelds Engineering & Dry Docks Co. Ltd. North Shields. Uk.