v/H. Larsson-Fedde.
11/1969: Levert som NORDFJELL til Det Nordlandske Dampskibsselskab A/S, Bodø
02/1972: Grunnstøtte ved Ballestad i Lofoten. Fikk store skader. Sank etter landsatt ved Gravdal. Hevet og reparert og forlenget 19.0'- Dødvekt: 812 tonn. Brutto: 495 tonn. Net:243 tonn.
Dim: 61,26m- 11,00m- 5,36m
01/1981: Solgt til A/S Saltens Dampskibsselskab, Bodø
05/1981: Overført til K/S Nord Poolen A/S ( A/S Saltens D/S ) Bodø
02/1981: Solgt til Skips A/S Combi, Ålesund, Sortland
03/1985: Ombygd: Dwt.1.000 t. Brt:299 t. Net:247 t. omdøpt COMBI ALFA
05/1986: Solgt til A/S Li-Ship I ( Vesteraalens Shipping A/S ) Sortland
10/1986: Solgt til A/S Custos Finans, Oslo
02/1987: Solgt til Ice Cargo Inc ( Kaupship H/f, Akureyri ) Panama, nytt navn GRIMSEY
02/1987: Solgt til Grønlands Hjemmestyre, Trawlervirksomheten, Nuk, Grønland. nytt navn ALIBAK JOSEFSEN
00/1990: Solgt til Royal Greenland A/S ( Royal Greenland Fiske & Forsyning ) Nuk
12/1993: Solgt til Skips A/S Frigo, Langøyneset, Kristiansund N, nytt navn FRIGO
02/1994: Ommålt: BRUTTO: 1.305 tonn. NET: 391 tonn
04/1994: Solgt til Fylkesbaatane i Sogn & Fjordane, Florø, nytt navn MÅLØY
01/2000: Solgt til Tradewind Ltd SA( Fylkesbaatane i Sogn & Fjordane) Måløy, nytt navn ICE BEAR
01/2000: Innmeldt NIS LGXT3
05/2001: Overført til Tradewind Ltd. SA ( Ice Reefers A/S, Florø ) Måløy
12/2002: Sank etter at hun fikk slagside i pos.N 64.32', W 11.08' på reise Island til Finland med tønner sild.
Maskineri:
Dieselmotor, 4takt, enkeltvirkende, 8 cylindere diam. 320x450mm. Maskineri bygget ved Atlas MaK Maschinenbau G.m.b.H., Kiel, Tyskland.