D/S Bratli

Andre navn
ex Bomma, ex Ingeborg Bakkevig
Kallesignal
LCRG
Klasse
DNV1A1
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1920
Byggenummer
159
Leveringsmåned
April

Annet

  • Deltok i 2. verdenskrig
  • Sivilt skip

Tonnasje

Bruttotonnasje:
804
Nettotonnasje:
435
Dødvekt:
1.150

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK 102
Fart:
9

Dimensjoner

Lengde:
184.2'
Bredde:
31.0'
Dypgående:
11.9'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    04/1920: Levert som INGEBORG BAKKEVIG til D/S A/S Are( Lars Bakkevig) Haugesund 
    08/1921: Overført til D/S A/S Are( T. Bakkevig & Søn A/S) Haugesund 
    05/1923: Solgt til A/S Ganger Rolf( Fred Olsen & Co) Kristiania/Oslo, nytt navn  BOMMA
    09/1934: Overført til Fred Olsen & Co. A/S, Oslo 
    01/1938: Solgt til Emanuel Berg Thoresen, Arendal, nytt navn  BRATLI
    12/1939: Solgt til Skips A/S Bratli( Aug. F. Christensen) Sandefjord 
    02/1940: Solgt til A/S Wilhelms Rederi( T. Wilhelms) Fredrikstad, nytt navn  MOLLA
    04/1940: Hjemmeflåten
    09/1947: Solgt til Rederi A/B East-Sea( Carl Helin) Degerby, Finland, nytt navn  GRIPÖ
    00/1947: Overført til Rederi A/B East-Sea( Carl Helin) Mariehamn, Finland 
    03/1955: Solgt Alnwick Harmstorf, Tyskland for opphugging.   

    Maskineri
    Triple dampmaskin 3 cylindere diam.14"-23.5"-38".
    Maskineri bygget ved Kristiansands mek.Verksted. Kjeler samme.

    Se også
    http://www.warsailors.com/homefleet/shipsb2.html#Bra