v/H. Larsson-Fedde
07/1941: Levert som HMS LOBELIA til The Admirality, Royal Navy, UK ( Korvett)
00/1941: Overført til den Frie Franske marine.
05/1947: Tilbakelevert til The Royal Navy, UK
12/1947: Solgt til Henrik Østervold, Bergen, nytt navn LOBELIA
07/1948: Solgt til Bryde & Dahls Hvalf.slsk.(A/S Thor Dahl). Sandefjord. nytt navn THORGEIR
11/1948: Ombygd til hjelpefartøy for hvalkokeri
00/1950: Overført til Thor Dahls Hvalfangerselskap A/S ( A/S Thor Dahl ) Sandefjord
10/1955: Ny motor: Sulzer BHK 2400 Fart:
10/1955: Ombygd til hvalfanger
00/1956: Overført til Thor Dahls Hvalf.slsk, A/S, A/S Ørnen & A/S Odd( A/S Thor Dahl) Sandefjord
06/1969: Solgt til Norsk Skipsopphugnings Co, Grimstad den 25/6-1969 for opphugging
Maskineri:
Dampmaskin 4cylindere diam.18.5"-31" 2 a 38.5"x30,
bygd ved Alexander Hall & Co. Ltd. Aberdeen, UK.
Dieselmotor 2-takt/enkeltv., 6-cyl., 560 x 1.000 mm,
bygd ved Sulzer Bros Ld., Winterthur, Sveits.