M/S Sunstinnes

Andre navn
ex Neu-Ulm,ex Hapag Lloyd Parama,ex Neu-Ulm,ex Bari,ex Petra
Kallesignal
LAXR2
Klasse
Germanisher Lloyd+100A4, ICE-CL E3.
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1974
Byggenummer
389
Leveringsmåned
Oktober

Tonnasje

Bruttotonnasje:
5.870
Nettotonnasje:
3.614
Dødvekt:
9.674

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 8877
Bygget av:
Masch.Augsburg-Nurnburg,Augsburg
Fart:
16,5

Dimensjoner

Lengde:
150,37m
Bredde:
21.01m
Dypgående:
9.04m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    SJØSATT UNDER NAVNET  BARI

    10/1974: Levert som PETRA til Reederei Barthold Richters, Hamburg, Tyskland 
    00/1976: Omdøpt  BARI
    00/1979: Solgt til P/R M/S Neu-Ulm( Josef Roth Reederei, Hamburg) Panama, nytt navn  NEU-ULM
    00/1981: Solgt til Red Ocean Shipping Corp( Josef Roth Reederei, Hamburg ) Panama 
    00/1983: Overført til P/R M/S Neu-Ulm( Josef Roth Reederei, Hamburg) Panama
    00/1986: Omdøpt  HAPAG LLOYD PARAMA
    00/1986: Overført til P/R M/S Neu-Ulm (K/G Reederei Roth Gmbh & Co) Hamburg,Tyskland
    00/1988: Solgt til Hugo Stinnes, Limassol, Cypros, nytt navn  SUNSTINNES
    10/1989: Solgt til K/S Tweendeck VIII ( Kris Consult A/S) Kristansand S 
    10/1989: Innmeldt  NIS   nr 728   LAXR2
    09/1990: Omdøpt  SLAGEN
    10/1992: Solgt til J. Master Shipping Co. Ltd., Kingstown, St.Vincent & Grenadines, nytt navn J.TRUSTER
    00/1993: Overført til J.Truster Shipping Co. Kingstown, St. Vincent & Grenadines 
    12/2002: Solgt China for opphugging. Ankom Zhong Xin Shipbreaking & Steel, Xinhui den 2/12-2002

    Maskineri:
    Dieselmotor 2takt enkeltvirkende, 9 cylindere diam. 600x1050mm. MAN bygget ved VEB Maschinenbau, Halberstadt, Tyskland.