D/S Bjørnvik

Andre navn
ex Ara. ex Bois
Kallesignal
MTKV - LCHF
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1919
Byggenummer
3
Leveringsmåned
August

Annet

  • Deltok i 1. verdenskrig

Tonnasje

Bruttotonnasje:
974
Nettotonnasje:
550
Dødvekt:
1.210

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK 126
Fart:
9,25

Dimensjoner

Lengde:
197.0'
Bredde:
32.5'
Dypgående:
12.7'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    08/1919: Levert som BOIS til D/S A/S Bois ( Harald Hanssen ) Skien BOIS
    12/1921: Solgt til Det Bergenske Dampskibsselskab, Bergen, nytt navn  ARA
                   Betalt: Kr.442.692,-
    00/1927: Bygd Doble vinsjer og bommer
    00/1930: Påsatt Strømlinjeror
    03/1932: Havari den 12/3-1932 . Finmarkstøiten
    00/1937: Innsatt Radio
    00/1938: Innsatt Peileapparat
    07/1948: Solgt til A.F. Bjørnstads Rederi A/S ( A.F. Bjørnstad ) Tvedestrand, nytt navn  BJØRNVIK
    08/1950: Solgt til Skibs A/S Motor ( Einar Salvesen ) Kragerø, nytt navn  RIM
    02/1951: Solgt til D/S A/S Vivi & D/S A/S Asta ( Clement Dann ) Oslo, nytt navn  SJOFNA
    10/1953: Solgt til Everest Cia. Maritime ( Basil Defteros ) Panama, nytt navn  PANAGIS
    00/1955: Omdøpt  LUCIA
    10/1957: Landsatt nær Cape Maleas den 13/10-1957 etterat hun sprang lekk på reise Izmir
                    til Tunis med sukker. Refloat 15/10 og slept til Vatika Bay.
    03/1958: Solgt til Greske opphuggere og opphugget nær Pireus. Påbegynt  den 15/3-1958

    LASTEROM: 63.930 cub.ft.

    Maskineri:
    Triple dampmaskin 3 cyl. diam 15.5"-25"-42",
    bygd ved Akers Mek. Verksted, Kristiania. Kjeler samme