v/H. Larsson-Fedde.
KONTRAHERT AV DET TYSKE INDUSTRIANLEGG NORDAG, OSLO under navnet SAUDA
04/1946: Levert som BURØY til Den Norske Stat, Oslo
00/1946: Solgt til Skips A/S Beran ( Harald Berg ) Oslo
10/1949: Solgt til Lovin Bratlid, Oslo
11/1950: Overført til Christiania Bank & Kredittkasse, Oslo
07/1951: Solgt til E.B. Aabys Rederi A/S, Oslo
07/1952: Solgt til A/S Ryvarden ( F. N. Nordbø ) Haugesund, nytt navn HAUGLAND
00/1952: Ommålt:Dødvekt:620 tonn. Brutto:496 tonn. NET:257 tonn
02/1954: Solgt til Skips A/S Opo ( A. Bervik ) Oslo, nytt navn OPO
06/1954: Ny motor: Cleveland Eng. BHK 500 Fart: 9,25
00/1958: Ny motor: General Motors BHK 400
00/1960: Ombygd: ny Brutto: 499 tonn. NET: 255 tonn
05/1963: Solgt til A/S Kvitøy ( Paal Aarseth, Volda ) Ålesund, nytt navn SÆL
00/1964: Ny motor: M.A.K. BHK 1400 Fart:
09/1972: Solgt til Brødrene Sørensen, Stathelle, Brevik
00/1973: Nedrigget til lekter