M/S Sæl

Andre navn
ex Opo,ex D/S Haugland,ex D/S Burøy
Kallesignal
LLOM
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1946
Byggenummer
109
Leveringsmåned
April

Tonnasje

Bruttotonnasje:
499
Nettotonnasje:
255
Dødvekt:
620

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 400

Dimensjoner

Lengde:
158.4'
Bredde:
30.6'
Dypgående:
10.8'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    KONTRAHERT AV DET TYSKE INDUSTRIANLEGG NORDAG, OSLO under navnet SAUDA

    04/1946: Levert som BURØY til Den Norske Stat, Oslo 
    00/1946: Solgt til Skips A/S Beran ( Harald Berg ) Oslo
    10/1949: Solgt til Lovin Bratlid, Oslo 
    11/1950: Overført til Christiania Bank & Kredittkasse, Oslo
    07/1951: Solgt til E.B. Aabys Rederi A/S, Oslo 
    07/1952: Solgt til A/S Ryvarden ( F. N. Nordbø ) Haugesund, nytt navn  HAUGLAND
    00/1952: Ommålt:Dødvekt:620 tonn. Brutto:496 tonn. NET:257 tonn
    02/1954: Solgt til Skips A/S Opo ( A. Bervik ) Oslo, nytt navn  OPO
    06/1954: Ny motor: Cleveland Eng.  BHK 500  Fart: 9,25
    00/1958: Ny motor: General Motors   BHK 400   
    00/1960: Ombygd: ny Brutto: 499 tonn. NET: 255 tonn
    05/1963: Solgt til A/S Kvitøy ( Paal Aarseth, Volda ) Ålesund, nytt navn  SÆL
    00/1964: Ny motor: M.A.K.   BHK 1400   Fart:  
    09/1972: Solgt til Brødrene Sørensen, Stathelle, Brevik
    00/1973: Nedrigget til lekter