v/H. Larsson-Fedde
07/1976: Levert som EDDA JARL til Arne Presthus Rederi A/S( Arne Presthus) Bergen
00/1978: Tilbakeført til Astilleros de Sanrander SA, Santander
03/1978: Solgt til K/S A/S Eidesvik & Co( L. Eidesvik, Bømlo) Haugesund, nytt navn VIKING BOY
00/1986: Forlenget: 7,66m- Dødvekt: 1.560 tonn. Brutto: 862 tonn. Net: 468 tonn
00/1986: Ny motor: Wichmann BHK 10002 Fart: 18 knop
05/1991: Overført til Eidesvik & Co A/S( K/S Eidesvik & Co A/S, Bømlo) Haugesund
11/1996: Solgt til CMC Hitran International ( Eidesvik & Co A/S, Bømlo) Nassau, Bahamas
00/1998: Solgt til The Commonwealth of the Bahamas( Eidesvik & Co A/S ) Nassau, Bahamas
09/2003: Solgt til China Geoil Engineering Corp( Shanghai Offshore Drilling Corp) Nassau, Bahamas
04/2006: Overført til China Geoil Engineering Corp) Shanghai Offshore Petroleum Exploration
& Development Corp ) Panama
06/2008: Solgt til Sinopec Star Petroleum Co Ltd( Sinopec Offshore Oilfield Services Co) Panama
08/2017: Solgt til Zhangjiagang Wuyou Ship Breaking & Re-cycling Co Ltd, China for opphugging.
Ankom Zhangiagang Jiangsu den 9/8-2017
Maskineri:
2 stk dieselmotorer, 4SA, 2x16cylindere diam. 228x226mm. Twin screw, side thrusters fwd.
Maskineri bygget ved Alco Engines Division, Auburn.