D/S Vestkyst I

Tonnasje

Bruttotonnasje:
370
Nettotonnasje:
187
Dødvekt:
500

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK 39
Fart:
8

Dimensjoner

Lengde:
137.3'
Bredde:
25.3'
Dypgående:
11.3'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    Hjemmeflåten 2.verdenskrig.

    03/1924: Levert som VESTKYST I til A/S Sørlandske Kystfart ( L.S. Daae ) Kristiania
    00/1925: Overført til A/S Sørlandske Kystfart ( L.S. Daae ) Oslo
    08/1927: Overført til A/S Sørlandske Kystfart i likv. ( L. S. Daae ) Oslo
    08/1928: Overført til Sørlandske D/S A/S ( D/S Ekspedisjon, L. S. Daae ) Oslo
    06/1932: Solgt til Skibs A/S Kysten ( Ferd. J. Røstand & B. Pedersen ) Arendal
    10/1936: Sunket etter kollisjon. Hevet igjen i 1937. Reparert.
    03/1941: Flyangrep (skadet) 22. mars 1941 på reise fra Oslo til Bergen. Se sjøforklaring.
    07/1941: Flyangrep (sank på grunt vann) 24. juli. Se sjøforklaring.
    00/1947: Overført til Skibs A/S Kysten ( Bjarne Pedersen ) Arendal
    00/1953: Solgt til Johan Aronsen, Kristiansund
    03/1924: Levert som VESTKYST I til A/S Sørlandske Kystfart ( L. S. Daae ) Kristiania
    00/1954: Ny motor: Vølund    BHK 420    Fart:
    00/1959: Forlenget 24.4'-Dødvekt:558 t. Brutto:387 t. Net:226 t. Dim:49,87-7,71-3,44m
    00/1966: Solgt til Aronsens Rederi A/S ( Hans Aronsen ) Kristiansund
    00/1967: Solgt til Arne Strøm P/R, Tromsø, Kristiansund
    00/1969: Overført til Arne Strøm P/R, Tromsø
    00/1970: Overført til Dagfinn N.Strøm, Tromsø
    00/1971: Ny motor: Alpha   BHK 680    Fart: 10  knop
    00/1972: Overført til Dagfinn Strøms Rederi, Tromsø
    00/1973: Solgt til A/S Vestfrakt ( Ole Stensland ) Tromsø
    00/1974: Solgt til A/S Vestfrakting, Haugesund
    11/1974: Solgt til Hallvard Møkster, Bergen, nytt navn  DYRNES
    00/1976: Solgt til A/S Sandfrakt, Ølensvåg, Bergen
    00/1980: Kondemnert ,men strøket først den 1/6-1984 av skipsmatrikkelen.




    Se også:
    http://www.warsailors.com/homefleet/shipsv.html#Ves