v/H. Larsson-Fedde.
9/1925: Hvalf. A/S Vestfold( J. Rasmussen & Co) Sandefjord - FØIK
6/1934: Vestfold Whaling Comp. Ltd., London, U.K. - VESTFOLD VII
9/1935: Vestfold Comp., Panama - VESTFOLD VII
9/1939: Walter Rau, Neusser Ölwerke A/G, Bremen,Tyskland - RAU XII
11/1939: Die Deutsche Kriegsmarine som Sperrbootzenfahrtzeug - RAU XII
7/1940: Die Deutsche Kriegsmarine som Vorpostenboot - RAU XII
/1945: Den Norske Stat(Sjøfartsdir.)Oslo - HVAL XI
/1948: Den Norske Stat(Skipsfartsdir.avviklingskontor)Oslo - HVAL XI
/1951: Skjelnan Hvalstasjon(Brødrene Brunvold) Tromsø - POLARBRIS II
/1958: Rederi A/S Bjørkhaug( Elling Aarseth & Co) Ålesund - POLARBRIS II
/1959: ny motor: Atlas BHK 500 - nytt navn - VESLEPER
/1959: Forl.25.8' BRUTTO: 285 tonn. NET: 118 tonn
/1059: A/S Vesleper ( Peder Aarseth) Ålesund - VESLEPER
/1961: A/S Vesleper( Elling Aarseth & Co.A/S) Ålesund - VESLEPER
2/1971: Kantret og sank 8/2 under innpumping av loddefangst på Nordkappbanken ca 5.n.m. nord av Nordkapp.
Opprinnelige Maskineri
Triple dampmaskin 3 cylindere diam. 15.5"-26"-44".
Maskineri bygget ved Kaldnes mek.Verksted. Tønsberg. Kjeler samme.