Historikk:
30.3.1944 - Levert fra byggeverft til US. War Shipping Adm. v/ Union Sulphur & Oil Co. New York / Los Angeles. - FREDERICH C. HICKS
4.9.1947 - Innkjøpt til Norge av Rederi A/S Nidaros v/ Krogstad Shipping Agencies Ltd, Oslo - nytt navn. - NIDARLAND
1.3.1949 - Solgt til Gørrissen & Co. A/S, Oslo - NIDARLAND
7/1949 - Skips A/S Karabeien v/ Gørrissen & Klaveness A/S, Oslo - NIDARLAND
1/1950 - Skips A/S Karabien v/ Gørrissen & Klaveness A/S, Oslo - nytt navn - TRYA
12/1952 - Solgt til Elcarriers Inc. Monrovia, Liveria - nytt navn - BENDITA
11/1958 - Solgt til Palma Shipping Corp. Pireus, Hellas - nytt navn - DESPINA K
19?? : Solgt til St. Dennis Co. Beirut, Libanon - DESPINA K
19.5.1967 - Grunnstøtte og brakk i to og forliste 5 n. mil N. av San Lazaro Light i posisjon N 24.52 og W 112.16 på reise fra Tokyo til Equador.
Maskineri:
Trippel dampmaskin - 3 sylindere diam. 24.5"-37"-70"x 48".
Bygget ved Joshua Hendy Iron Works, San Francisco, California, USA.
Kjeler bygget ved Western Pipe & Steel Co. Los Angeles, California, USA.