M/S Ulstein Surfer

Kallesignal
LNHV
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1984
Byggenummer
170
Leveringsmåned
Juli

Tonnasje

Bruttotonnasje:
299
Nettotonnasje:
109
Dødvekt:
558

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Fart:
34

Dimensjoner

Lengde:
32.54m
Bredde:
11.2m
Dypgående:
3.23m
  • Historikk:

    1984 - Bygget som SES-NORCAT av Brødrene Aa’s Båtbyggeri A/S, Hyen for egen regning. Levert 13/07. 
    Utleid 16/07 på prøve til Fylkesbåtane i Sogn og Fjordane.
    25.4.1986 - Utleid på prøve til A/S Troms Fylkes Dampskibsselskab, Tromsø.
    10/1986 - Solgt til A/S TFDS, Tromsø - nytt navn -  FJORDKONGEN. (I rute på Tromsø-Finnsnes-Harstad). Plaget av ustabilitet.
    1987 - Akselbrudd i april. Ute av drift i 1 måned.
    5.11.1990 - Nytt navn - FJORDKONGEN II 
    29/11.1990 - Solgt til Eikefjord Marine A/S, Eikefjord/Florø.
    3/1992 - Solgt til Ulstein Shipping AS, Ulsteinvik/Florø - nytt navn - ULSTEIN SURFER 
    1993 Registrert i Florø-NIS i oktober.
    1996 - Solgt i oktober til Gozo Channel Co. Ltd (Albadria Sh. A.), Valletta, Malta - nytt navn -  VICTORIA EXPRESS
    1998 - Solgt til Albadria Sh. A. (Portrans Shipping Agency), Valetta.
    30.9.2002 - Solgt til Hatrick Enterprises Ltd, Yeovil, England (Pleasure Sports (Gambia) Ltd)), Banjul, Gambia. Nytt navn -  - BADALA PRINCESS
    10/2005 Totalt tap.

    Maskineri:
    2 dieselmotorer, GM 8V-92T. Hver 4-takt/enkltv., V8-sylinder. Samlet 600 BHK for drift av luftvifter.
    Maskineri bygget ved General Motors Corp., Detroit, MI, USA.