M/S Tulla

Tonnasje

Bruttotonnasje:
204
Nettotonnasje:
131
Dødvekt:
350

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 80
Bygget av:
J & C. O. Bolinders Mek. Verkstad AB, Stockholm.

Dimensjoner

Lengde:
98.8'
Bredde:
22.0'
Dypgående:
11.6'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    BYGD AV TRE

    00/1918: Levert som GLADAN til A/B P. Jansson & Co., Norrkøping, Sverige 
    00/1926: Solgt til A/B Maudie ( Thorsten Rennich ) Stockholm, Sverige
    00/1926: Solgt til Isak Jakobsen, Sandefjord, nytt navn  TULLA
    00/1926: Solgt til Skibs A/S Tulla ( Nils Paulsen, From ) Sandefjord
    00/1927: Solgt til Hans Sperre, Sandefjord 
    00/1929: Solgt til Erling Rolfsen & Wulff, Sandefjord 
    00/1930: Solgt til P/R Tulla, Hølen, Sandefjord 
    00/1931: Solgt til Albert Westhassel, Vanse, Farsund, nytt navn  VANSE
    01/1932: Forlist den 27/1 ved Langesund på reise Skien til Lysaker med sand. Vraket kjøpt av
                   Brødrene Aalen, Kvammen, Førdefjorden ved Haugesund. Bjerget, Reparert
    00/1933: Solgt til Peder Hersvik, Skudeneshavn, nytt navn   KARMØY I
    00/1933: Ny motor: Munktell   BHK 225    
    00/1938: Solgt til Kristian E. Samuelsen, Skudeneshavn 
    02/1939: Sank etter kollisjon den 1/2 i Oslofjorden på reise Fredrikstad til Oslo med stein. Tykk tåke.