v/H. Larsson-Fedde
10/1956: Levert som SUNBREEZE til A/S Sjøfart ( T. S. Bendixen ) Lillesand
00/1960: Overført til T. S. Bendixen A/S, Lillesand.
00/1961: Ombygges ved Sliegers Verft,Hamburg. Midtskipet flyttes akterover og skipet blir baklader.
10/1967: Solgt til Cocle Shipping SA ( A. Halcoussis & Co ) Pireus, Hellas, nytt navn TZELEPI
01/1971: Solgt til Fulship Greek Maritime Comp SA, Pireus, Hellas.
07/1972: Omdøpt FULSHIP
08/1973: Solgt til Elnimar Shipping Co. Ltd ( Tsakos Shipping & Trading SA ) Famagusta, Cypros,
nytt navn IRENES AMBITION
00/1975: Overført til Elnimar Shipping Co Ltd ( Tsakos Shipping & Trading SA ) Limassol, Cypros.
11/1978: Solgt til ukjente eiere i Limassol, Cypros, nytt navn STARRY NIGHT
01/1980: Solgt via Vest-Tyskland for hogging i Brownsville Texas. Ankom Brownsville den 1/1-1980
Maskineri:
Dieselmotor 2-takt enkeltvirkende - 6 cyl. diam. 680 x 1250 mm.
Bygget ved Verkspoor, Amsterdam, Holland.
BESENTNING OM BORD:Skipsfører ombord og i nesten hele under Bendixens eie:
CAPT.ØYVIND THORSTENSEN FRA TROMØY.
CHIEFEN OM BORD FRA SKIPET VAR NYTT OG TIL 1959:MASKINSJEF
OG SENERE INSPEKTØR I REDERIET KÅRE LUND.
CAPT.BIRGER LARSEN TOTALT 7 ÅR I FORSKELLIGE PERIODER.
1.STYRMANN-OVERSTYRMANN OG KAPTEIN.
MASKINSJEF ARNE CORNELIUSSEN 1.MASKININST OG CHIEF.
ASBJØRN GUTTORMSEN 2.MASKINIST.
2.KOKK OM BORD I 1958 OG 1959 LEIF LUNDEMOEN FRA LILLESAND,
SENERE BOSATT I BERGEN.
MESSEPIKE NORMA CORNEILIUSSEN (KONA TIL ARNE CORNELIUSSEN) 1958 TIL 1959.
MATROS OM BORD EN PERIODE: ERLING NILSEN FRA LILLESAND.
TORE STEINSLAND FRA LILLESAND GIKK GRADENE OMBORD
FRA DEKSGUTT TIL LETTMATROS I TIDEN 1956 TIL 1958.
HARALD OLAV HELLING MØNSTRET OM BORD SOM TELEGRAFIS I AUGUST 1965.
(KILDE LILLESANDSPOSTEN 27.7.1965.)
AAGE ELLILA MØNSTRET OM BORD SOM DEKSGUTT I JANUAR 1967. (KILDE LILLESANDSPOSTEN 17.1.1967)
Harald Bjørheim , Kongsteinveien 12, Tau mønstret om bord 30.3.1962 og var om bord til 25.10.1962.
Han kom direkte fra "Seabreeze" hvor det norske manskapet ble oppsakt fordi skipet skulle i ren østenfart.
Bjørheim var smører ombord.