M/S Skjoldur

Andre navn
ex Fjeldvik
Kallesignal
LDJI
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1918
Leveringsmåned
september

Tonnasje

Bruttotonnasje:
172
Nettotonnasje:
57
Dødvekt:
225

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 110 NHK 26

Dimensjoner

Lengde:
88.8'
Bredde:
24.7'
Dypgående:
11.4'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    BYGD AV TRE

    09/1918: Levert som FJELDVIK til A/S Gullis ( Harald Berthelsen ) Arendal 
    06/1922: Solgt til A/S Fjeldvik ( P. Elias Pedersen ) Skudeneshavn 
    09/1924: Solgt til Olai Garshol, Ålesund 
    05/1925: Omdøpt  SKJOLDUR
    04/1927: Overført til Aalesunds Kreditbank, Ålesund 
    01/1928: Solgt til Hj. Holmboe, Tromsø, nytt navn  ISBJØRN I
    03/1931: Overført til Hj. & G. Holmboe, Tromsø 
    00/1931: Ny motor: Bolinder  BHK 200  NHK 44   Fart:
    00/1939: Overført til G. Holmboe, Trom sø                                                          
    00/1945: Overtatt av Den Norske Stat (Dir. for fiendlig eiendom ) Oslo 
    00/1946: Solgt til Brødr. Markussen ( Karsten Marcussen ) Bergen, nytt navn  WHITECOAT
    00/1948: Solgt til Jacob Furustøl ( A/S Rieber & Co ) Tromsø 
    00/1951: Solgt til A/S Rieber & Co., Tromsø, nytt navn  KVITØY
    00/1951: Ombygd i Risør: Brutto:167 tonn. NET: 61 tonn .Lengde: 94.4'
    00/1963: Ny motor: Wichmann   BHK 500   
    06/1969: Grunnstøtte i tett tåke den 26/6-1969 ved Lysøysand på Hjelmøya vest av Nordkapp
                   på reise Bjørnøy feltet til Honningsvåg med lodde.