M/S Balao

Kallesignal
LKFH - LANQ2
Klasse
DNV1A1 HC ICE-C T
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1973
Byggenummer
523/10
Leveringsmåned
Mars

Tonnasje

Bruttotonnasje:
16.072
Nettotonnasje:
11.065
Dødvekt:
27.178

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 12000
Fart:
15,8 knop

Dimensjoner

Lengde:
163,22m
Bredde:
25,93m
Dypgående:
14,20m
  • HISTORIKK:
    v/H.Larsson-Fedde.

    3/1973: I/S Balao v/Torvald Klaveness, Oslo - BALAO
    /1978: P/R Balao v/Torvald Klaveness, Oslo -  BALAO
    /1979: P/R Balao v/Torvald Klaveness & Co. A/S, Oslo -  BALAO
    1/1983: Balao Inc v/Torvald Klaveness & Co. A/S, Monrovia -  BALAO
    12/1988: Three Fountain Shipping Corp v/Peter Gudevang, Oslo -  BALAO
    12/1988: innmeldt  NIS   nr 422   LANQ2
    /1989: Three Fountain Shipping Corp v/Per Chr. Haukenes, Oslo -  BALAO
    10/1990: omdøpt - SWAN POINT
    9/1991: Emerald Nav. Ltd v/Incom Sh. Ltd, Kingstown, St. Vincent - SWAN POINT
    9/1991: Pan United Ltd., Singapore (Nedrigget til lekter) - P.V. KAHAYN


    Maskineri
    Dieselmotor 2SC SA - 6 cylindere diam. 760x1550mm. Sulzer - Lisensbygget ved H. Cegelski Z.P.M. Polen.