v/H. Larsson-Fedde.
04/1929: Levert som ATHELDUCHESS til United Molasses Co.Ltd., Liverpool, UK
08/1943: Grunnstøtte den 20/8-43 på The Smalls i Irskesjoen på reise Swansea New York i ballast. Brakk i to. Akerskipet satt på land, forskipet sank.
00/1948: Nytt forskip og større del av midtskip bygd
00/1948: Solgt til I/S Milford ( Yngvar Hvistendal ) Tønsberg, nytt navn MILFORD
00/1954: Solgt til Soc.Commerciale A.Vloeberghs SA. Antwerpen, Belgia, nytt navn JEAN MARIE
00/1956: Solgt til Comp. Naviera Mara Ltda, Monrovia, Liberia, nytt navn MANO
00/1957: Ombygd til bulkcarrier:Dwt:13.410 t.Brt:8.705 t.Net:5.334 tonn Dim:492.0'- 63.3'- 31.4'
00/1959: Solgt til Motorlines Ltd. Nassau, Bahamas, nytt navn BAHAMA COUNT
00/1959: Ny motor: Mirrless BHK 4200 Fart:
00/1962: Solgt til A/S Asplund ( Otto Rønneberg ) Moss, nytt navn RONGA
00/1964: Solgt til Cia.de Nav.Victoria Neptuno SA.(Teh-Hu S.S.Co.Ltd),Monrovia, nytt navn BILLY
00/1966: Solgt til Comp. Nav. Pearl SA ( Teh-Hu S.S. Co. Ltd ) Monrovia, Liberia
00/1970: Overført til Comp. Nav. Pearl SA ( Panocean Shipping Agency ) Monrovia, Liberia
08/1971: Blåste på land den 17/8-1971 av en taifun ved Lantao Island, Hong Kong. Kondemnert.
11/1971: Solgt til Taiwan for opphugging. Ankom Kaohsiung den 8/11-1971
Maskineri:
Dieselmotorer 2 stk. 4 takt enkeltvirkende - 2x6 cylindere diam. 630x1300mm.
Lisensbyggede B & W. ved J. G. Kincaid & Co. Ltd. Glasgow, UK.