1910 - Levert som skonnert fra J. Th. Winming, Groningen, Nederland for ukjent eier - NOORDKAAP 1916 - Solgt til Fearnley & Eger, Kristiania - nytt navn - NØSTED II 1917 - Solgt til Nøsted Rederi A/S v/ Pehrson & Wessel, Drammen. 1917 - Videresolgt til A/S Regina v/ H. T. Realfsen, Skien. 1918 - Nytt navn - REGINA 1920 - Solgt til Skips-A/S Opo v/ Juel Hansen, Odda/Bergen. 1923 - Overført til Skips-A/S Opo v/ Hans Storaas, Odda/Bergen. 1928 - Solgt til A/S D/S Vangsnes v/ N. J. Vangsnes, Fresvig i Sogn/Bergen - nytt navn - VANGSNES 1933 Ny motor innsatt: 1 dieselmotor, Wichmann. 2-takt/enklv., 4-sylinder, syl. dim.: 340 x 380 mm. 200 BHK. Bygget av H. Haldorsen & Søn, Rubbestadneset. 1942 - Rekvirert av tyskerne. 21.9.1944 - Ødelagt under et alliert luftangrep sydøst for Lista på reise fra Stavanger med bensin i fat samt 20 tonn sprengstoff. Skipet ble satt i brann, men mannskapet fikk satt henne på land ved Rudna. Tyskerne forsøkte å slukke brannen, men skipet eksploderte og en av tyskerne omkom.
Maskineri: 1916 innstallert - Råoljemotor, 2-taktcenkltvirkende, 2cylindret, syl. dim.: 380 x 410 mm. Maskineri bygget ved J. & C. G. Bolinders Mekaniska Verkstads A/B, Stockholm, Sverige.