v/H. Larsson-Fedde
12/1975: Levert som SKAUTOP til S/E Skaugen-Offshore Supply Ships (I.M. Skaugen & Co) Oslo
00/1977: Overført til K/S Skaugen Supply Ships A/S ( I.M.Skaugen & Co ) Oslo
02/1978: Solgt til K/S Viking Supply Ships A/S V(Bendt Rasmussen)Kr.sand, nytt navn OLAV VIKING
01/1988: Overført til Ships A/S Excelsior ( Bendt Rasmussen ) Kristiansand
00/1990: Overført til Viking Supply Ships A/S ( Viking Management A/S ) Kristiansand
10/1994: Ommält: BRUTTO: 1,342 tonn. NET: 402 tonn
00/1995: Overført til Viking Supply Ships A/S (Care Offshore SA) Kingstown, St.Vincent & Grenadines, nytt navn RED COOT II
00/1996: Solgt til Condensus Offshore K/S (Care Offshore S.A) Kingstown, St. Vincent & Grenadines
00/1997: Solgt til Seabulk Coot II Inc (Soc.di Services Maritimes) Kingstown, St.Vincent & Grenadines
01/1998: Overført til Seabulk Coot II Inc ( Seabulk Offshore SA ) Majuro, Marshall Island, nytt navn SEABULK COOT II
10/2006: Overført til Seabulk Offshore Vessel Holdings Inc( Seabulk Offshore SA) Majuro. Marshall Isl.
03/2007: Solgt til Phenix Associates Ltd., Lagos, Nigeria, nytt navn LADY DORIS
00/2022: Still in service/Fremdeles i fart.
Maskineri:
2 stk. dieselmotorer, hver 4-takt/enkltv., V16- sylinder, diameter 250 x 300 mm. 2 vribare propeller.
Polar maskineri bygget ved A/B Bofors-Nohab, Trollhättan, Sverige.