v/H. Larsson-Fedde.
06/1903: Levert som KERAMIAI til A.S.Vagliano, Argostoli, Hellas
00/1915: Solgt til Den Norske Amerikalinje A/S, Kristiania, nytt navn LYNGENFJORD
06/1924: Solgt til D/S A/S Sigrun ( H.M. Wrangell & Co.A/S ) Haugesund, nytt navn SIGRUN
07/1929: Solgt til A/S Norsk Sildindustri ( K. Kolkinn & F.N. Nordbø ) Oslo, nytt navn NORSKEHAVET
03/1930: Solgt til Norsk Sildindustri A/S ( H.M. Wrangell & Co.A/S ) Haugesund
01/1936: Overført til H.M. Wrangell & Co. A/S, Haugesund
12/1936: Solgt til I/S Norskehavet ( Bj. Gundersen ) Haugesund
01/1937: Overført til I/S Norskehavet ( Bj. Gundersen ) Oslo
04/1937: Solgt til Skibs A/S Ringulv ( Olav Ringdal ) Oslo
06/1937: omdøpt RINGULV
06/1940: Internert i Casablanca. Beslaglagt av Fransk Vichy den 17/6-1940
00/1941: Omdøpt STE. MARTHE
11/1942: Overtatt av Die Deutsche Kriegsmarine
06/1943: Torpedert og senket den 14/6-1943 av britisk HMS UNITED i Messinastredet.
Maskineri:
Triple Dampmaskin. 3-cyl, diam.: 27,0’’–43,0’’–72,0’’.
bygd ved David Rowan & Co. Ltd. Glasgow, Skottland. Kjeler samme.