M/S Nordlandsfjord

Kallesignal
JXMM
Klasse
DNV1A1 EO ICE-C
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1975
Byggenummer
31
Leveringsmåned
Februar

Tonnasje

Bruttotonnasje:
1.585
Nettotonnasje:
1.055
Dødvekt:
2.977

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 2396
Bygget av:
Kloeckner Humboldt Deutz,Køln
Fart:
13

Dimensjoner

Lengde:
236.3'
Bredde:
42.7'
Dypgående:
21.1'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    02/1975: Levert som NORDLANDSFJORD til Hydros Tankskips A/S, Oslo
    00/1976: Overført til Hydroship A/S, Oslo
    00/1977: Forlenget 12,60m.Dødvekt:4.089 t.Brutto:1.874 t.Net:1.297. Dim:84,61m-13,01m-6,43m
    00/1978: Solgt til Rederi-I/S Coastaltanker( Terkildsen & Olsen A/S) Århus, Danmark (NOK 9.000.000) Konvertert til mudderskip/sandskip. 2 x sandpumper, hver 1.125BHK/839kW. 3 lasterom med lastekapasitet 2.050m³
    01/1979: Omdøpt  TERKOL
    00/1980: Solgt til Rederi K/S Terkol Ral, Århus, Danmark.
    00/1986: Solgt til Kurt Oswald Schmidt, Hamburg, Tyskland, nytt navn  KUDDL
    00/1986: Omdøpt  TERKOL
    00/1988: Solgt til Mette Jensen ( Kurt Oswald Schmidt ) Hamburg, Tyskland 
    00/1990: Overført til Mette Jensen ( Kurt Oswald Schmidt) Aabenraa, Danmark
    00/1990: omdøpt  BALTIC KIES I
    00/1993: Solgt til Baltic Kies ApS, Aabenraa, Danmark
    00/2001: Overført til Baltic Kies Aps ( Stema Shipping A/S ) Aabenraa, Danmark
    05/2003: Solgt i til Interballast I BV( Sas van Gent Versloot Zandzuig- & Transportbedr. BV, Sint Jansteen, Holland, nytt navn  INTERBALLAST I
    12/2019: Solgt til Ims Christos XXIV SA, Lome, Togo, nytt navn  INTER
    02/2021: Omdøpt  INTER I
    00/2021: Still in service/ Fremdeles i fart

    Maskineri
    Dieselmotor 4takt enkeltvirkende - 8 cylindere diam. 370x400mm. Maskineri bygd ved Klöckner-Humbolt-Deutz A/G. Køln. Tyskland