v/H. Larsson-Fedde.
03/1903: Levert som GERD til Johs. Bull m.fl., Tønsberg
05/1907: Overført til Johs. Bull, Tønsberg
00/1909: Solgt til A/S Atlas ( P. Johannessen ) Tønsberg
00/1915: Solgt til A/S D/S Gerd ( S.L. Christie ) Bergen
04/1916: Solgt til D/S A/S Haug (A/S Mercator) Haugesund, nytt navn HARALDSHAUG
01/1920: Solgt til Jens Samuelsens Rederi A/S, Kristiania, nytt navn FREIDIG
10/1929: Solgt til Einar Langes Rederi A/S ( Einar Lange ) Oslo, nytt navn MELSOMVIK
07/1933: Solgt til Rederi A/S Mesna (Einar Lange ) Oslo, nytt navn MESNA
07/1934: Overført til Rederi A/S Mesna ( Knut Simonsen ) Oslo
03/1937: Solgt til Skibs A/S Freidig (O.M. Olsen & A. Næss ) Fredrikstad, nytt navn FREIDIG
01/1940: Solgt til A/S Rona, Trygve Skogland, Haugesund
04/1940: I NORTRASHIP's tjeneste
00/1942: Overtatt av Tollak Johan Skogland, Haugesund ,men fortsatt under Nortraship's kontroll.
02/1944: På reise fra Aberdeen til Liverpool, da hun 7.februar 1944 kom ut i hardt vær i posisjon ca 15 n. mil nord av Cape Wrath. Lasten forskjøv seg, et luftrør ble slått inn, og hun tok inn vann. Sank. Redningsbåt fra Thurso kom ut og fant bare to mann i live. En livbåt med to mann ble observert inne i brenningene, men også de ble tatt av havet.20 mann omkom.
Maskineri:
Dampmaskin 3, cyl. diam. 18.5"-30.0"-49.0". Maskineri bygd ved North Eastern Engineering Co. Wallsend, UK. Kjeler samme.